Ahad, 10 Mei 2015

Ukhwah

بسم الله الرحمن الرحيم،

Assalamualaikum :)

Alhamdulillah petang tadi kumpulan sya dijemput menghadiri jemputan kahwin untuk mengadakan tausyeh dimajlis itu..

bila sya bertanya dsalah seorang sahabat sya apakah harapan dia untuk majlis ini.. jawapannya amat ringkas tetapi " uummmmmph " ringkas dan pedat :))

" pertama Ukhwah.. ukhwah akan menjadi kuat :) kita sebagai belia terus berdakwah.. salah satunya ne dakwah secara berirama, in sha Allah. Harapan ialah agar kaitani sentiasa bersama2 "

Masha Allah.. tu lah seorang sehabat yang mendoakan sahabatnya agar sentiasa bersama2 berdakwah, nya orang " sahabat till jannah " . Sering kali teringat satu perkataan ini yang dilafazkan oleh ketua kempulan " aku mau kitani bersatu.. ne ikatan persahabatan ani, yang tani pegang, yang tani harungi bersama dalam susah dan senang, jangan sekali2 putuskan tali ukhwah ane.. jika ada yg ingin putus yakni kecundang.. tarik balik, tarik balik sahabat kita atu " sambil berlenang air mata nya.. masha Allah masa tu seram sejuk bila mendengar perkataan tu.

Alhamdulillah , ketika berlangsungnya acara tausyeh, memori yg sya tidak dapat lupakan ialah apa bila kami ( semua ahli kumpulan ) mengalunkn irama zikir Hasbi Robbi dengan irama yang sangat perlahan sehinggakan kita dapat merasa cinta Allah itu dihati. Masha Allah.

Ketika zikir Hasbi Robbi berkumandang didalam dewan dengan pentulan-pentulan nama Allah dan irama yang menyeyat hati, ada sesuatu membisik dihati ku untuk melihat sahabat-sahabat .. inilah sahabat yang ku cari selama ini, ini lah sahabat yang membawa aku kejalan yang benar.

Pada masa tu hati ku sebak, mata mula membasah, Ya Allah.. inilah sahabat yang ku cari selama ini.

Wahai sahabat, jika engkau membaca warkah ini. Engkau tahu siapa yg ku maksudkan.. Ya ! Kamu wahai sahabat ku " AsSalsabil ". Jika satu hari aku tiada, aku telah berjumpa Allah lebih awal dari kamu. Kamu tak perlu risau kita akan berjumpa diSyurga nanti. Tetapi jika kamu tidak jumpa aku disyurga, ataupun tidak nampak aku melintas dan memaluk kamu,
Carilah aku di neraka dan Tariklah aku, Tariklah aku wahai sahabat..

In sha Allah.

Maaf jika warkah ni tidak sehebat mana..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan