Khamis, 28 Mei 2015

Reformasi Hati 24 ( Kata2 Hikmah )

💜Reformasi Hati Kali Ke 24💜

28.05.2015M
10.08.1436H

🔹Tanpa ikhlas,solat sia sia,
Tanpa solat,Hati tidak ceria

🔹Solat lah sebelum kamu di solat kan 😨

🔹"He has so many creations, and yet He never forgets me, but I only have One Creator, and I've forgotten him countless times." - Abd ArRahman ibn Nasir as-sa'di

🔹stop listening to Shaytaan and being influenced by him. You can become a better Muslim if you want to, the only thing that is stopping you is YOU.

🔹"In life, we may not understand why certain things happen to us, but we believe that the Almighty has the best plan for us, so don’t lose hope."
- Mufti Ismail Menk

🔹any man who beats up a women is not a man.

🔹aku bukan lah orang yang tepat untuk berbicara tentang bahagia, namun sedar lah wahai insan, bahagia tu tetap ada, bila hatimu tetap teguh padaNya.. Moga Allah redha :)

🔹Mengapa inginkan perhatian orang ramai 👀 bila Allah sentiasa memerhatikan kamu 😎

🔹Solat. Just Do It. ✔️

🔹Our brave Ummah will not miss their Salah even when their homes destruct behind them..

Why? Because they know ONLY Allah can relieve them of their hardship..

May Allah protect our Ummah.. Allahuma Aamiin

🔹Nothing 🙅 is impossible with Allah

🔹"Carilah kebaikan yang mempunyai nilai di dunia dan di akhirat kelak."

- Habib Ali Zainal Abidin

🔹“Don’t worry if your heart hurts today. Hearts change everyday. And He is the turner of hearts.”
— Yasmin Mogahed

🔹Dan demi sesungguhnya Kami telah huraikan dengan berbagai-bagai cara di dalam Al-Quran ini untuk umat manusia, dari segala jenis contoh bandingan; dan sememangnya manusia itu, sejenis makhluk yang banyak sekali membantahannya.

( 18:54 )

🔹Dan jangan sekali-kali engkau menyangka orang-orang yang terbunuh (yang gugur Syahid) pada jalan Allah itu mati, (mereka tidak mati) bahkan mereka adalah hidup (secara istimewa) di sisi Tuhan mereka dengan mendapat rezeki

( 3:169 )

🔹Sesungguhnya orang-orang yang kufur ingkar terhadap Al-Quran ketika sampainya kepada mereka, (akan ditimpa azab seksa yang tidak terperi); sedang Al-Quran itu, demi sesungguhnya sebuah Kitab Suci yang tidak dapat ditandingi, Yang tidak dapat didatangi sebarang kepalsuan dari mana-mana arah dan seginya; ia diturunkan dari Tuhan Yang Maha Bijaksana, lagi Maha Terpuji.

( 41: 41-42 )

🔹tidak kira berapa lama kita berada kejalan yang salah, kita boleh lagi berpatah balik. Sesungguhnya Allah suka orang yang bertaubat

🔹Solat adalah sebaik2 tukaran.. Kita beri kerisauan, Allah beri keberkataan

🔹Dear sisters,

a brother said, "Ukhtis, don't be ashamed to wear the Hijab because that is your crown. You are the Queens of Islam and a Queen should have a crown.Don't be ashamed to wear your Hijab because Wallahi, you sisters look like an angel and I say this with no exaggeration." x) Sisters, you are the pearls of Islam. Pearls must covered up and protected in a beautiful shell (hijab) :)

🔹Biar hati mati ditolak cinta insani. Biar badan lesu ditohmah kata keji. Jangan kau menangis wahai mata hati. Menangislah andai cintamu ditolak Ilahi.

🔹Bila ada yang menegur, bila ada yang menyebarkan ilmu agama janganlah melebelkan sebagai orang alim, orang ahli syurga, daie dan sebagainya.

Kita kan Hamba ALLAH? Iaitu menyebarkan Islam. Apa saja ilmu yang kamu tahu kongsikan bersama. Apa pula yang Rasulullah Sallallahu Alaihi Wasaalam ajar pada umatnya?

Iaitu tolong menolong, bantu membantu dalam apa jua perkara supaya kita selamat di dunia & akhirat.. Jadi belajarlah walaupun sedikit

Ok wahai sahabat? ^^

🔹If you can play 🎮 ,
Why cant you pray 🙌 ?

🔹Don't depend on anyone because even your own shadow leaves you in darkness.-Ibnu Taymiyyah


#BrothersInDeenPTEM
#AllahWaRasulullah

Tiada ulasan:

Catat Ulasan